uCoz közösség A uCoz rendszer moduljai Funkciómodulok Felhasználók Belépési problémák (A belépéssel kapcsolatos problémák megoldása) |
Belépési problémák |
BELÉPÉSI PROBLÉMÁK Mivel a uCoz uNet/uID/Webtop/Admin/Vezérlőpult belépő-jelszó sokak számára fölöslegesen bonyolult, megpróbálok egy áttekintést írni, mi is a teendő, ha nem tudunk belépni az oldalunk Vezérlőpultjába, vagy a uCoz fórumára. A leírásban lesznek olyan dolgok, amelyeket egy az egyben átmásoltam különböző topicokból, hogy egy helyen meglegyenek a válaszok. Nem tudunk belépni a uID.me oldalon, vagy a http//oldalunkneve.ucoz.hu/admin oldalon a Vezérlőpultba
A uID.me az általános beléptetőrendszer. Itt azt a jelszót kell megadni, amit a uCoz Profilunkhoz használunk. Ezzel léphetünk be a fórumba és a Webtopba is. Ez a felhasználóhoz tartozó beléptető. A saját magunk által létrehozott honlapokhoz egy másik jelszó tartozik. Amikor az oldalt akarjuk szerkeszteni, a Vezérlőpultba lépni, akkor a másodlagos jelszót kell megadni. Amennyiben valaki keveri a kettőt, a rendszer nem fogja beengedni. A titkos kérdés Bizonyos műveleteknél nélkülözhetetlen a titkos kérdés, és az arra adandó válasz. Ezt is nagyon kell tudni, jegyezzük hát jól meg. Tipp: mentsük el a jelszavakat a böngészőnkbe, vagy egy fájlba. Érdemes a jelszót képként elmenteni, arról mindig lehet lesni, de kémprogramok számára nem hozzáférhető. Ha egy „jelszó.txt” fájlt tárolunk a gépünkön, azt a kémprogramok egykettőre kiszagolják. A belépésnél mindig ügyeljünk arra, hogy helyesen adjuk meg a jelszavunkat. A nagybetű/kisbetű különbözik, és ne legyen még véletlenül sem benne fölösleges szóköz, csak ha ténylegesen a jelszó tartalma az. Amennyiben bonyolult a jelszavunk, mivel gépelés közben nem láthatjuk, ha hibát vétünk, nyissunk egy Jegyzettömböt, abba gépeljük be helyesen a jelszavunkat, majd ezt másoljuk át a jelszó mezőbe. Így biztosak lehetünk benne, hogy nem ejtettünk gépelési hibát a jelszóba. Amennyiben nem emlékszünk biztosan, mi volt a jelszavunk, kérhetünk jelszóemlékeztetőt. Jelszóemlékeztető kérésének folyamata Gépeljük a címsorba: „uid.me”. Ezzel a uCoz fő beléptetőoldalán találjuk magunkat a belépési űrlappal. Az űrlap alján kattintsunk a „Jelszóemlékeztető” gombra. Ezek után meg kell adni az email-címet, amire a jelszóemlékeztetőt kérjük. Az email cím után meg kell adni a titkos kérdésre adandó választ. Ennek hiányában jelszóemlékeztető nem kérhető, hiszen ennyi erővel bárki hozzáférhetne a jelszavainkhoz. Ezt tehát tudni kell. A jelszót sikeresen elküldte a rendszer a megadott email címre. Az email fiókunkban kattintsunk a megadott linkre. Ez megmutatja mindkét jelszavunkat (de csak egyszer!). Írjuk le, és jegyezzük meg! |
Ha nem érkezik meg a jelszóemlékeztető
Ha van a levelezőrendszerben spam szűrés, akkor nézze meg azokat a mappákat is („bulk mail”, „spam” vagy „junk mail” mappa). Egyes levelezőrendszerek esetében (tipikusan freemail.hu, citromail.hu, hotmail.com) sajnos csak nagyon lassan érkezik meg a levél. Előfordulhat, hogy 15 perc telik el a levél megérkezésig. Ha megtalálta a spam vagy bulk vagy junk mappában, jelölje meg, pl. a gmail rendszerben „Nem spam” jelöléssel. Ha nincs a spam mappában, forduljon a szolgáltatóhoz, ahol az e-mail fiókot bérli. Amennyiben citromail.hu postafiókkal regisztrált és nem kapott megerősítő e-mailt, és az nincs a spam mappában sem, javaslom, hogy forduljon panasszal a citromail.hu szolgáltató ügyfélszolgálatához a következő mindkét e-mail címen: ham-mdna@messagepartners.com és a citromail@sanomabp.hu . Javasolt létrehozni egy gmail postafiókot, ott kiküszöbölhető az alábbi módon a spam-levél probléma. Ha meg szeretné változtatni a már regisztrált e-mail címét, akkor azt meg kell változtatni a uNet rendszerben, és a honlapja Saját menü -> Általános beállításaiban is. Ahhoz, hogy a továbbiakban se kerüljenek a Spam mappába a levelek, hozzon létre egy szűrőt. Szűrő létrehozása a gmail postafiókban: Beállítások -> Szűrők -> Új szűrő létrehozása Ha, a saját postafiókjukban (nem gmail postafiókban) nincs arra lehetőségük, hogy szűrőt készítsen, javaslom, hogy forduljanak a postafiók szolgáltatókhoz azzal a kéréssel, hogy segítsenek egy olyan szűrő létrehozásában, amiben a kulcsszó pl. „ucoz”, és a szűrő feltétele az legyen, hogy ezzel a kulcsszóval érkező levelek ne kerüljenek a spam mappába. Javasoljuk, hogy a uCoz regisztrációjához ne használjanak sem freemail.hu sem citromail.hu e-mail címet, mivel a uCoz üzeneteket leggyakrabban át sem engedik a belső szűrőjükön, így még spam mappába sem kerülhet az üzenet. Ajánlatos még alkalmazni ezt: Felhasználók -> Modul beállítása, majd keressen egy olyat, hogy „Megtiltani a felhasználók aktivitását megerősítetlen e-mail címmel”. |
Ha elfelejtettük a titkos kérdésre a választ
A titkos kérdés nagyon fontos biztonsági részét képezi a rendszernek. Például jelszócsere, modulok eltávolítása, bizonyos módosítások elmentése csak akkor lehetséges, ha tudja a kérdésre a választ. Ezért azt javasoljuk, hogy a titkos kérdést és választ írja fel egy papírlapra, amit biztonságos helyen őrizzen meg, és mentse el a gépén jelszóval védett fájlban is! Amennyiben elvesztette a titkos kérdést/választ, írjon az ügyfélszolgálatnak erre a linkre kattintva: uCoz kapcsolat A uCoz nem vállal felelősséget a regisztrációs adatok elvesztéséért. Megpróbálunk segíteni önnek a helyzet megoldásában, abban az esetben, ha ez nem ellenkezik az általános biztonsági elvekkel, melyek szerint a rendszerünket működtetjük. Ahhoz, hogy segíteni tudjunk, a következő adatokat adja meg az ügyfélszolgálati levélben: • Adja meg a lehetséges titkos kérdés válaszokat, elképzelhető, hogy elgépelte, ebben az esetben pontosíthatjuk. • Adja meg az IP címet amivel regisztrált a rendszerbe. • Adja meg a regisztrálás idejét, a megadott e-mail címén regisztrált összes honlapjának url címét. • Küldje el az aktiváló levél szövegét • Adja meg azt az e-mail címet amivel regisztrált a rendszerbe. • Adjon meg bármilyen adatot a honlapról, amit csak ön ismerhet. • Adja meg uNet profiljának url címét. (ehhez lépjen be a http://unet.com oldalon a webtopba a regisztrációja során megadott jelszóval). Továbbá: Ha valakinek olyan problémája akad, hogy elfelejtette a belépési nevét, vagy/és jelszavát, már nem létezik az az e-mail címe amire regisztrált, akkor az azonosításhoz a következő válaszokat küldje meg a Kapcsolat menüpontban: • Közölje, hogy mikor és milyen feltételek mellet vesztette el a honlapja feletti ellenőrzés lehetőségét; • Adja meg a titkos kérdésre beállított első helyes választ pontosan úgy, ahogy legelőször megadta, amennyiben változtatta a titkos választ, akkor írja meg emlékezetből a változtatások történetét; • Közölje a legutoljára használt „Saját menü” jelszót; • Adja meg a uNet profil adatait, amelyikről létrehozta a honlapját, és ha a honlapot átadta egy másik uNet felhasználónak, akkor adja meg a másik uNet felhasználó uNet-profiljának adatait, és a honlap átadásának okát; • Igyekezzen a lehető legpontosabban visszaemlékezni az ön regisztrációjának időpontjára, órát percet, vagy a napszakot megadva; • Sorolja fel az Adminisztrátorok datait, akik változtatásokat hajtottak végre a honlapon; • Adja meg a regisztrációja során használt innternetszolgáltatója nevét; • Adja meg a regisztrációja során használt IP címet, amennyiben ismeri; • Amennyiben rendelkezik mások számára ismeretlen bizonyítható információval a regisztrációjával kapcsolatban, kérjük azt is közölje; • Csatolja a regisztráláskor kapott megerősítő e-mailt. A fórumban ebben a kérdésben nem áll módunkban segíteni. Téves (nem létező) email címmel regisztráltam Amennyiben regisztrációkor elgépelte az email címet – előfordulhat, emberek vagyunk –, nincs mód a megerősítésre. Ebben az esetben új felhasználót kell regisztrálnunk. |
sya En be tudok lepni csak egy a baj hogy a sajat honlapomra nem mint Ladyen neven hanem mindig vendeget ir ki miert pedig nem felejtettem a jelszavaimat ugy lepek be min eddig a vezerloben be tudok menni csak a honlapomra nem koszi
Hozzáadva (15.04.2013, 23:38) |
Kossz a segitseget ,de megoldodott magatol nem tudom de en azt szurtem le hogy azert sem tudtam mar belepni mert az Ucoz oldalra egyaltalan nem engedett be mintha karbantartas lett volna vagy hasonlo koszi .
Hozzáadva (19.04.2013, 21:15) Hozzáadva (21.04.2013, 10:48) |
Idézet (Ladyen) ma este 9 ora utan mar megint nem tudok belepni mint felhasznalo adminisztrator
Idézet (Ladyen) nem engedi a tilto bb codok miatt a kepeket betenni
Az, hogy nem kaptál két napon belül választ (holott közben hétvége is van, pihenőnap, meg ilyesmi), nem jelent semmit. Privátban sem kapsz hamarabb választ. Egy kis türelmet kérünk. Hétköznap lehet, hogy nagyobb a forgalom az Ügyfélszolgálaton is. Azt pedig ugye nem várod el, hogy ha nem tudjuk a választ, akkor majd minden felhasználó egyesével beírja a fórumra, hogy „Én nem tudom.”. |
vmarci21 nekem nem jelenik meg az a resz "amin-bar-on a felhasználók ==>" mert csak a vendeget mutatja a weblapomon es ha probalok belepni a belepes gombal akkor elojon a kis abalk belepes uID-vele es ujra a vendegkenti oldal jelenik meg.
http://ladyentutorials.ucoz.hu/2013-04-24_004955.png Webtoprol is beleptem de ujra csak vendegkent vagyok a lapomon. Tudod ez mar masodszor fordul elo velem az elozo weblapomon is ez volt a problema mar feltoltottem par keppel es nem tudtam belepni par nap utan abba is vendegkent lattam a lapomat nem engedett szerkeszteni es a vezerlo pultbol toroltem a honlapot at hoztam mindent erre a weboldalamra http://ladyentutorials.ucoz.hu ahol szinten most ez a problema ....a kerdesem az miert nem tudok belepni a weblapomra mint adminisztrator? Koszi.. |
Hozzászólás szövege
Idézet (Ladyen) ha probalok belepni a belepes gombal akkor elojon a kis abalk belepes uID-vele es ujra a vendegkenti oldal jelenik meg. Márpedig a kép szerint, amit mutogatsz, nem vagy belépve! Azért ír Vendéget. Ha majd belépsz, akkor téged fog mutatni. Ha be lennél lépve, akkor a menü szövege „Kilépés” lenne, nem pedig „Belépés”. |
http://ladyentutorials.ucoz.hu/2013-04-24_013345.png
Sikerult megoldanom a problemamat -e keppen. A regi uID belepot beallitottam magamnak hogy ezzel lepek be es sikerult.. Az elerese vezerlopult/beallitasok/altalanos beallitasok es a vege fele van az hogy " Az uID belépés gomb kinézete:" Regi-re allitottam. Hozzáadva (24.04.2013, 15:36) |
Hozzászólás szövege
Idézet (Ladyen) Bonfire te nem erted mit irok Nem, mert érthetetlenül írsz! A uID gomb kinézete csak egy skin. Az űrlap ugyanaz. Valószínűleg nincs valami rendesen kitöltve rajta. Vagy az e-mail cím, vagy a jelszó, vagy a biztonsági kód. Ezért nem léptet be. Az is érdekes kérdést vet fel, hogy hogyan léptél a Vezérlőpultba, és változtattad meg a gomb kinézetét a régire (amely egyébként honlaponként külön-külön állítható), ha egyszer nem tudtál belépni?! Az űrlap kinézetének megváltoztatása nem old meg semmit. Már egyszer napokkal ezelőtt leírtad, hogy megoldódott, aztán kiderült, hogy mégsem. Írtunk pár variációt, amit ki kellene próbálnod, egyiket sem próbáltad meg. Most ismét csináltál valamit (fogalmad sincs, hogy mit), de hogy az alapvető problémát nem hárítottad el, az is biztos. Ez csak hidegvizes borogatás. Most újra azt írod, hogy megoldódott. Kíváncsi leszek, mi fog történni pár nap múlva. |
BonFire,
Idézet (BonFire) Az is érdekes kérdést vet fel, hogy hogyan léptél a Vezérlőpultba, A vezérlőpultba való belépéshez a honlapra nem szükséges belépni: oldalad.ucoz.hu/admin - itt be tudsz lépni. BonFire, Ladyen, Idézet (BonFire) Az űrlap kinézetének megváltoztatása nem old meg semmit. elvileg tényleg ugyanoda mutat a link, tényleg nem kéne semmit megoldania... Ladyen, nekem elsőre sikerült belépni az oldaladra a saját azonosítómmal... |
| |||