Üzenet # 1 | 16:23


Biztosan felmerült már benned az a kérdés, hogy hogyan kerülnek közzétételre a uCoz frissítései. Miért nem érhetőek el a frissítések egyszerre az összes szerveren? Miért kell számos napot várnod az új funkciók teszteléséhez? Miért tart néha több mint egy hetet amíg minden szerver frissül?
A fent említett kérdések részletes megválaszolásához megosztjuk veletek a frissítés folyamatát – az ötlettől a végső kibocsátásig.

1. Ötlet




Minden frissítés egy ötlettel kezdődik. A projektmenedzserek kiválasztják a legnépszerűbb ötleteket és javaslatokat, amelyeket egy bizonyos idő alatt meg lehet valósítani. Az ötletek számos forrásból erednek: ügyfélszolgálat, közösségi hálózatok, fórum stb. Nagyon nehéz mindenki szükségét beteljesíteni, de megteszünk minden tőlünk telhetőt, hogy a legjobb funkciókat fejlesszük ki, melyek bármely felhasználó számára előnyösek lehetnek.

Amint egy ötlet ki lett választva, számos szakaszon megy át, bonyolultságtól függően:

  • specifikációs szakasz;

  • a jövőbeli funkciók makettjének, vázlatának előállítása;

  • makett átalakítása HTML formátumba;

  • a funkciók kifejlesztése.


2. Kivitelezés




A fejlesztés és a kivitelezés bizonyára a legkomplexebb szakasz. Ugyanakkor nagyon érdekes az alkalmazottak közötti kapcsolatteremtés szempontjából. Nem titok, hogy a uCoz egy nemzetközi vállalat, melynek különböző országokban és városokban van irodája. A projektmenedzsert és a fejlesztőt kilométerek választhatják el egymásról, de ez nem teszi a kommunikációjukat kevésbé hatékonnyá.

Az ötletek DEV szervereken vannak kifejlesztve. Minden ötlet vagy új funkció saját DEV szerverrel rendelkezik, és így ebben a szakaszban a funkciók függetlenül vannak kifejlesztve. Később, amikor a "nyers" verzióból egy elsődlegesen használható lesz, a frissítés egy ALPHA szerverre van felöltve az első tesztekért.

A legelején, egy fejlesztő a saját számítógépén írja meg az új funkció kódját. Amikor az készen van, a kód a DEV szerverre kerül feltöltésre. A kezdeti belső tesztek után, az új funkciók, valamint a létezőek hibáinak javításai az ALPHA szerverre kerülnek további tesztelés érdekében.

3. Tesztelési szakasz: ALPHA




Amennyiben a projektvezető vagy menedzser megerősíti a frissítés használhatóságát a DEV szerveren, az elérhetővé válik az ALPHA szerveren, és a Tesztelési csapatunk megkapja a frissítések és az új funkciók technikai specifikációinak teljes listáját, milyen körülmények és beállítások keretében kell azokat tesztelni, milyen részletekre kell nagyobb figyelmet hárítani, stb.

Amennyiben a tesztelési szakaszban semmilyen hiba sem fordult elő, a tesztelők megadják az engedélyt a funkciók, végső BETA szerverre történő feltöltését. Egy BETA szerver az a hely ahol az összes frissítés, az összes fejlesztőtől és ALPHA szerverről együttesen átkerül, az egymás közti kompatibilitás teszteléséhez. Megesik, hogy néha konfliktushelyzetbe kerülnek egy frissítés különböző funkciói.

Ebben a szakaszban a megjelenő frissítés megkapja az azonosító nevét is.

4. Végső szakasz: Béta-tesztelés és kibocsátás




A frissítés minden teszten sikeresen átment, minden hiba javítva lett – itt a kibocsátás ideje!

A BETA szerveren végrehajtott hibák és kompatibilitási problémák utáni hajsza után jöhet a frissítés kibocsátása. De várj! A folyamatnak még mindig nincs vége. Több száz szerverünk van, így kockázatos egyszerre feltölteni a frissítést mindegyikre. Minden weboldalnak megvan a maga beállítás- és modul kombinációja, és sokak egyéni külalakkal is rendelkeznek.

Éppen ezért landol a frissítés legelőször az s4 szerverre – a szerver, ahol a legtöbb hivatalos uCoz projekt tárolva van. Mindent leellenőrzünk, és lassan-lassan az összes többi szerverre kibocsátjuk a frissítést.

Általában a frissítések a következő úton kerülnek kibocsátásra:

  • s4;

  • s1-8, 33, 36, 39, 100, 101;

  • minden szerver.


Ha semmilyen kritikus hiba nem mutatja jelenlétét, a feltöltés egy héten belül be lesz fejezve. Ha a frissítés péntekig nem került fel az összes szerverre, a folyamat a következő hétfőn folytatódik, mivel nem töltünk fel frissítéseket péntekeken és hétvégén.

Ennyi mára! Reméljük, hogy a cikkünk még közelebb hozott a uCoz-hoz és segített abban, hogy még többet megtudj kedvenc weboldalszerkesztődről smile

Ingyenes erőforrások uCoz-os honlapodra!

uCoz csapattag, 2013. október - 2017. szeptember.